Informacje

Firma Sony Ericsson, wspólne przedsięwzięcie firm Sony Corporation i Telefonaktiebolaget LM Ericsson z równo rozłożonymi udziałami, została założona w październiku 2001 r. Celem firmy jest uczynienie Sony Ericsson najbardziej atrakcyjną i nowoczesną globalną marką wśród aparatów komórkowych.

Projekt

W firmie Sony Ericsson projekt i stylistyka nie sprowadzają się tylko do atrakcyjnego wyglądu produktu: zagadnienia te są związane z każdym etapem powstawania urządzenia — opracowaniem inteligentnych funkcji i łatwych w obsłudze aplikacji, doborem nowych materiałów i, rzecz jasna, modelowaniem atrakcyjnego wyglądu. Projekt jest ważnym czynnikiem odróżniającym produkty do komunikacji przenośnej.

Projekt i stylistyka produktów firmy Sony Ericsson muszą pobudzać wszystkie zmysły i odwoływać się zarówno do intelektu, jak i do emocji. Logika rozwiązań gwarantuje, że projekt będzie cechował się użytecznością, a nowatorstwo i rozbudzanie instynktów poznawczych odwołują się do emocji. Naszym celem jest ciągłe wyprzedzanie potrzeb klientów, aby mogli oni odnosić się do naszych pomysłów i czerpać z nich inspirację.

W studiach centrum wzornictwa Creative Design Centre w Lund (Szwecja), Londynie, USA, Azji i Japonii pracują specjaliści w zakresie wzornictwa przemysłowego, projektanci interfejsów użytkownika, styliści zajmujący się materiałami i kolorystyką oraz graficy. Specjaliści od wzornictwa przemysłowego tworzą podstawową formę telefonu, do której projektanci interfejsu użytkownika dobierają motywy graficzne, ikony i tapety na wyświetlacz. Projektanci specjalizujący się w doborze kolorów i materiałów pracują nad teksturami, materiałami i kolorami, a opakowania i materiały graficzne są opracowywane przez grafików. W projektach uczestniczy różna liczba projektantów, ale wszyscy oni tworzą zespół, którego celem jest wytyczanie nowych granic w dziedzinie wzornictwa.

Moda, trendy rynkowe i konsumenckie oraz tendencje dotyczące rozwoju produktów i technologii są stale monitorowane i znajdują one swoje odzwierciedlenie we wszystkich elementach projektu. Projektanci uczestniczą w całym procesie od chwili powstania pomysłu po wprowadzenie produktu na rynek.

Biografia prezesa firmy
Hideki (Dick) Komiyama

Hideki (Dick) Komiyama objął stanowisko prezesa firmy Sony Ericsson Mobile Communications 1 listopada 2007 roku. Urzęduje w londyńskim biurze firmy w Wielkiej Brytanii. Dick przeszedł do firmy Sony Ericsson z firmy Sony Corporation w Tokio w Japonii, gdzie pełnił funkcję wiceprezesa, kierując globalną strategią sprzedaży i marketingu firmy Sony. Jednocześnie pełnił funkcję przewodniczącego zarządu firmy Sony Electronics Inc. w Stanach Zjednoczonych. Przed objęciem tych stanowisk Dick pełnił funkcję prezesa oraz dyrektora ds. produkcji firmy Sony Electronics Inc. Na tym stanowisku kierował ewolucją amerykańskiej firmy od pozycji na rynku urządzeń cyfrowych, rozszerzając jej perspektywy przez rozwój przełomowych urządzeń i usług elektronicznych służących poprawie stylu życia klientów przy jednoczesnym rozwoju nowych rozwiązań dla firm. Przed objęciem tego stanowiska był prezesem grupy marketingu urządzeń elektronicznych firmy Sony w Tokio, gdzie był odpowiedzialny za globalną sprzedaż i marketing półprzewodników, urządzeń i komponentów. Dick otrzymał tytuł M.B.A. w Szkole Biznesu i Finansów Wharton (Wharton School of Business and Finance) w Filadelfii. Ukończył program Zaawansowanego zarządzania w szkole Harvard Business School w Cambridge w stanie Massachusetts w 1988 roku. Uzyskał stopień licencjata w dziedzinie elektroniki na Uniwersytecie Waseda w Tokio. Urodził się w Japonii, jest żonaty i ma dwójkę dorosłych dzieci.

Odpowiedzialność społeczna

Podstawowymi elementami wizji rozwoju firmy Sony Ericsson jest godziwe traktowanie pracowników, aktywne działania w zakresie ochrony środowiska oraz zaangażowanie w działalność społeczną. Stosując zasady etyki we wszystkich obszarach działalności firmy, takimi jak zarządzanie zasobami ludzkimi, rozwój produktów, kształtowanie wymagań wobec dostawców i opracowywanie programów działań społecznych, firma Sony Ericsson przyczynia się do budowania czystszego, bezpieczniejszego i bardziej racjonalnego świata.